Moje zkušenost s reklamou na Facebooku

Pokud máte nějaké webové stránky, jistě vás také jako mě zaujal úspěch sociální sítě Facebook. Tato síť je revoluční, o tom nepochybuji, má psoustu zajímavých funkcí. Facebook umožňuje vytvoření stránky pro váš web. Na této stránce můžete oslovovat vaše návštěvníky a taky můžete díky ní získávat další.

Jelikož má na Facebooku svojí odnož snad každý zavedenější web, existuje možnost získávat nové uživatele tím, že si je prostě koupíte. Reklama na Facebooku mě nadchla, ale nadšení netrvalo dlouho. Pro jedny stránky jsem vytvořil reklamu, zaplatit 1000 Kč a získal jsem cca 1200 nových duší.

Psal jsem příspěvky, sledoval jsem návštěvnost, lajky a vše fungovalo. Jenže po pár měsících začala klesat návštěvnost a dozvěděl jsem důvod, který mě slušně řečeno naštval. Facebook z důvodu toho, že běžný uživatel lajkuje hromadu stránek, má stovky přátel, takže tím pádem není v jeho silách denně přečíst v průměru 1500 příspěvků. Bohužel s tím musím trochu souhlasit, nějaký algoritmus na třídění obsahu asi zaveden být musel, to je bez debat. Ale rázem se investice do reklamy proměnila ve vyhozené peníze.

Příspěvky se nyní zobrazují pouhým cca 2% uživatelům, které jsem získal reklamou. S tím jsem opravdu nepočítal a kdybych to býval věděl, nikdy bych za to peníze nedával.

[ad#SKLIK CLANKY]